11.óra 8.osztály 2020.10.06.
A szimbolizmus, Apollinaire: Kikericsek
1. Házi feladat ellenőrzése: mf. 13.old.1.2.
1. Igazak-e (I) vagy hamisak (H) az impresszionizmusról szóló állapítások? Satírozd be ceruzával a megfelelő betűt! I H Elsősorban képzőművészeti, kisebb mértékben irodalmi és zenei stílusirányzat. I H Az alkotók pillanatnyi benyomások, hangulatok rögzítésére törekszenek. I H A versek gyakori vonása az azonos érzékterületekre jellemző szavak, szószerkezetek összekapcsolása. (különböző) I H Az impresszionista vers a látvány pontos, aprólékos ábrázolására törekszik. (elnagyolt, vázlatszerű) I H A költeményekre nagyfokú zeneiség jellemző. I H A nyelvhasználatban túlsúlyba kerül az igei jelleg és a névszók nélküli rövid mondatok. (névszói jelleg, igék nélküli rövid mondatok) 2. Melyik versszakban olvastál a következőkről? Írd a meghatározások elé a versszakok számát! 1. A napfelkelte előtti állapot bemutatása, még a boltok is alszanak. 2. A napkelte csodája, a „Végtelen Fény” az aszfalt szennyén szétgurult. 3. „Egy sovány / Akác részegen szítta be a drága / Napfényt”. 4. „Egy kirakatban lila dalra kelt / Egy nyakkendő”. 5. A nappal kezdetén felhangzik a gyársziréna és a villamos hangja.
2. A szimbolizmus : Zanza tv
3. Füzet: Szófelhő
4. Szabadvers fogalma: mf. 16.old.3.
3. Egészítsd ki a szöveget a szabadvershez illő szavakkal, kifejezésekkel!
Írásképe versszerű, de a prózához hasonlóan nincs kötött ritmusa. A szabadvers különböző
hosszúságú sorokra tagolt, gondolati
szerkezettel bíró, szabályos zenei
képletbe nem foglalható vers. Ritmusegysége a sor.
5. Apollinaire élete
https://drive.google.com/file/d/1yQ8HzoBqDQBGPwkFKdeVh7H_Dd1SRoAs/view?usp=sharing
6. A vers:
https://www.youtube.com/watch?v=wMIDJoiNQOA
7. A vers elemzése
https://drive.google.com/file/d/1yQ8HzoBqDQBGPwkFKdeVh7H_Dd1SRoAs/view?usp=sharing
8. Házi feladat: mf. 16.old.4.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése